BLOG & Gossip

Dijital Teknolojiler


Gartner 2012 senesi çok fonksiyonlu sistemler ve yazıcılar raporunun sihirli kadranını yayınladı ve Canon ‘ u liderler arasında konumlandırdı.

Gartner Magic Quadrant raporlarını tüm Sektör çalışanları bilirler. Sektördeki neredeyse bütün satışçıların ve teknik kişilerin sürekli referans gösterdikleri ilginç (ve tabii gerçekten faydalı ve gerçekçi) raporlardır. Gartner araştırma şirketi, sektörün herhangi bir alt sektörünü tarıyor ve o alandaki markaların güçlerini ortaya koyan bir grafik yayınlıyor.

Bu grafikte dört bölüm var ve bunlar Gartner’in açıklamalarına göre şu anlamlara geliyor: Challengers: Bugün iyi yönetilen ve sektörün büyük bir kısmını domine etme potansiyeli olan ancak sektörün yönünü ve gidişatını iyi analiz edebildiğini gösteremeyen şirketler. Leaders: Vizyonlarına göre iyi yönetilen ve sektörün geleceğine göre iyi konumlanmış şirketler. NichePlayers: Sektörün ufak bir kısmına fokus olmuş veya hiç fokus olamamış ve rakiplerini yakalayamamış şirketler. Visionaries: Sektörün yönelimlerini ve gidişatını iyi analiz edebilmiş veya sektör kurallarını değiştirebilmek için vizyonu olan ancak henüz iyi yönetilemeyen şirketler. Magic Quadrant’taki bilgilere göre müşteriler teknoloji şirketlerini tanıyorlar,anlıyorlar ve yatırımlarına buna göre yön veriyorlar. Tabii ki illa ki market liderleri seçilecek diye bir kural yok, kimi zaman niche player kısmındakiler de ihtiyaçlara göre en iyisini sağlayabiliyorlar. Bu çizelgedeki ağırlıklandırma da şu şekilde yapılıyor: Örneğin bir şirketin “Ability to Execute” kıstası, yani çizelgede ne kadar yukarı gidebileceği şunlara göre ağırlıklandırılarak notlandırılıyor: Kriter– Ağırlıklandırma Ürün/Hizmet- Yüksek Genel yaşayabilirlik (Organizasyon yapısı, Finansal Strateji, Business Unit) –Standart SatışYönetimi/Fiyatlama – Yüksek Piyasa isteklerini cevaplama, geçmiş tecrübeler ve performans – Yüksek Piyasa yönetimi – Düşük Müşteri Tecrübeleri – Yüksek Operasyon– Standart Birşirketin “Completeness of Vision” kriterleri, yani çizelgede ne kadar sağa gidebileceği şunlara göre ağırlıklandırılarak notlandırılıyor: Kriter– Ağırlıklandırma Piyasayı Anlama – Standart Pazarlama Stratejisi – Düşük Satış Stratejisi – Yüksek Ürün sürüm stratejisi – Yüksek İş Modeli – Standart Dikey/Endüstri Stratejisi – Ağırlıklandırma Yok Yenilikçilik– Standart Coğrafik Strateji – Standart Genel kural olarak, magic quadrant çizelgesi üzerinde bir şirket ne kadar yukarılara çıkıyorsa o kadar “bugüne odaklı” ne kadar sağa doğru gidiyorsa o kadar “yarına odaklı” oluyor. Yani şirket hem bugüne hem yarına ne kadar odaklanabiliyorsa o kadar en sağ üst köşeye doğru gidiyor.

TOP